Profil

2010. március 4., csütörtök

Gyurma

Egy kérés  érkezett hozzám, jucii kérte, áruljam el hogyan kerülnek a képek a gyurmára.


- amikor meg van a minta amit rá szeretnék szerkeszteni a gyurmára kinyomtatom lézer (laser) nyomtatóval, vagy ha valakinek nincs lézer nyomtatója, akkor a kinyomtatott képet le kell fénymásolni (ez azért fontos, mert a lézer nyomtató és a fénymásoló gép port éget a papirra, és ez a por fog átsülni a gyurmánkra). (ha szöveget szeretnénk átvinni a gyurmára, akkor ne feledjük hogy a szöveg tükörképét kell kinyomtatni)



- formára vágom a gyurmát







- ráhelyezem a mintát a gyurmára, jól rá kell nyomkodni, hogy mindenhol hozzáérjen a gyurmához, mert ahol nem ér hozzá ott nem látszik majd a kép (rá lehet helyezni egy pénzérmét vagy valamit nehezéknek, hogy biztos ne mozduljon el). 24 órát állni hagyom, akkor ha észreveszem hogy valahol nem ér oda rendesen még javitható.


- igy néz ki, ha 24 óra múlva leveszem a papirt róla, de ha valaki rögtön ki szeretné sütni, azt is lehet, akkor 5 perc sütés után le kell venni róla a papirt és sütni tovább, a gyurma csomagolásán található utasitás szerint.






- a kész kisütött gyurmát le kell lakkozni, úgy lehet tartóssá tenni rajta a képet, 

remélem nem hagytam ki semmit, jó szórakozást mindenkinek aki kipróbálja :o)




... és egy kis izelítő a munkáimból:



- ugyanígy fotókat is át lehet sütni a gyurmára. (a kulcstartó a férjemnek készült szülinapjára, de sajnos Mohácson elveszítette, azóta csináltam neki másikat, csak még nem fotóztam le)






62 megjegyzés:

  1. Oh, szuper, hogy ezt így leírtad. Engem is érdekelt a dolog, hogyan készül. Mindenképpen ki fogom majd próbálni a jövőben, de egyelőre még azzal vagyok bajban, hol szerezzek be kis kiszerelésben gyurmát, mert a kipróbálásért nem akarok olyan nagy adagot venni, és eddig mindenhol van azt láttam. :(

    VálaszTörlés
  2. Sajnos nem tudom hol lehet venni kisebb adagot, én 65g-os csomagokat veszek, de lehet venni kisuthető gyurmát játékboltokban is, és szerintem a gyerekeknek biztos kisebb csomagokat csinálnak. de nezd meg ebben a blogban esetleg kérdezd meg a lányokat hátha tudnak valami tippet adni http://mindentagyurmarol.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  3. A fa motívum teljesen elbűvölt! Nagyon szépek! Nekem is egy beszerzős kérdésem lenne: Nálunk hol lehet venni süthető gyurmát? Vagy nem is lehet?

    VálaszTörlés
  4. Én Szabadkán szoktam gyurmát venni, van egy nagyon jól felszerelt hobbybolt a CREATINAS, a posta utcában (prvomajska 32), érdemes ellátogatni. Ott kétféle gyurma szokott lenni Fimo meg Beolin.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Mostanában is szoktál még Szabadkán gyurmát venni? mennyi az ára? Köszönöm

      Törlés
    2. Szia! Mostanában Újvidéken vásárolok, mivel az Art&Creative nevű hobby és művészellátó boltban dolgozom már lassan két éve. Azt nem tudom Szabadkán mennyibe kerül, de tudok árakat mondani a mi boltunkból. Üdv

      Törlés
  5. Köszi a választ, megkérdezem akkor ott is. Már több helyen is nézegettem Pesten, elvileg a Remo hobby bolt gyárt kisebb kiszerelést, de elég messze van a boltjuk, nagykereskedés, és nem akarok elmenni potyára. :( De akkor még érdeklődöm. :)

    VálaszTörlés
  6. Jajj, nagyon köszönöm, hogy megírtad ezt a bejegyzést! Írtam a gyurmás blogba választ, válassz az ott leírt lehetőségek közül :-)

    Annyira jó. Külföldi oldalakon láttam már ilyet, ott használnak valami rubbing alcoholt, (a tinta átitatására) amit itthon én nem találtam sehol. De látom anélkül is működik, nagyon szuper!

    Mégegyszer köszönöm, hogy megosztottad velem/velünk ezt az eljárást!
    Azért pedig külön köszönet, hogy kicsit reklámoztad a gyurmás blogot ;-)

    üdv. Jucii

    VálaszTörlés
  7. Nagyon tetszik a technikád, a fa motívum nekem is nagyon bejön! És a kulcstartó... Ha nem bánod, lehet, hogy lekoppintom Gyuszinak. :-D De először el kell jutnom már végre egy kreatív boltba!!!!! Újvidéken vett a húgom süthető gyurmát karácsonyra, de az nem az igazi, én szeretnék válogatni.

    VálaszTörlés
  8. Egyet értek veled Carrie, én a gyöngyökkel vagyok úgy, Pestről hozatom, és mindig szegény párom az áldozat, eleinten kellemetlenül érezte magát az üzletben, de most már egészen belejött :o) és ez igy megy már több mint egy éve, én pedig még mindig nem jutottam el a gyöngyösboltba.

    VálaszTörlés
  9. Hűű, köszi a jó kis leírást, ezt nekkem is ki kell próbálnom! Egy kérdésem lenn még: írtad, hogy a végén le kell lakkozni a mintát - milyen lakkot kell ehhez használni?

    VálaszTörlés
  10. Jaj de jó, hogy megosztottad velünk ezt a technikát!Köszönöm! Én karácsony óta gyurmázok de még nem próbáltam ezt ki! Én akkor kerestem magyar blogokat, gyurmázó alkotókat, de akkor még nem találtam! Jó , hogy egyre többen próbálkozunk a gyurma adta lehetőségekkel!

    VálaszTörlés
  11. Nem kell várni vele 24 órát. Egyszerű körmlakklemosóba bele kell mártani egy fülpucoló pálcikát és azzal áttörölni a papírt. Gyorsan megszárad, utána óvatosan le kell húzni és már kész is. Óvatosan kell utána a gyurmához nyúlni, mert a nyomat fog.

    VálaszTörlés
  12. köszi a tippet, ezt még nem hallottam, de ki fogom próbálni. :)

    VálaszTörlés
  13. milyen papírra kell fénymásolni a képet?

    VálaszTörlés
  14. milyen papírra kell fénymásolni a képet?

    VálaszTörlés
  15. egyszerű fénymásoló papírra.

    VálaszTörlés
  16. Sziasztok! Nekem a fénymásoló papírnál jobban bejött a sütőpapír! Igaz, hogy egyszer begyűrődött a nyomtatóba, és majdnem tönkretettem azt, de utána már óvatosabb voltam!:) Kivasaltam simára a sütőpapírt, és szépen lehetett nyomtatni rá! Az a bajom ezzel a technikával, hogy kifakul sütés közben a kép a gyurmán! Nektek nem? Igaz a színes, apró részleteket tartalmazó képnél jártam így!

    VálaszTörlés
  17. A sütőpapírt nekem mindig berágja a nyomtató, pedig a sütőpapíros cuccaim sikerültek a legszebben, de kipróbáltam a körömlakklemosós trükköt, és szépen sikerült átmásolni a képet a gyurmára, csak megmarta egy kicsit a gyurmát. A kép kifakulásra más is panaszkodott, nekem nem volt ilyen problémám, mindig szép élesek lettek a képek.

    VálaszTörlés
  18. hello!:D
    hol szoktatok mintákat találni? például az a fás nagyon tetszik nekem:D

    VálaszTörlés
  19. Én általában rajzolom a mintáimat, pl a fásat is rajzoltam

    VálaszTörlés
  20. ÚRISTEN DE JÓÓÓÓÓÓÓÓ, hát ezt ki kell próbálnom :)

    VálaszTörlés
  21. A fénymásolás, illetve nyomtatás után azonnal rá kell tenni a gyurmára a papírt?

    VálaszTörlés
  22. szia!
    hogy lehet megcsinálni hogy a fehér gyurma ne legyen koszos ha összegyúrom?vegyek fel ilyen zacskókesztyűt vagy hogy? kérlek segíts :D köszönööm!:DD

    VálaszTörlés
  23. Katus - jobb minél előbb felhasználni a fénymásolt képet, mert minél frissebb annál szebben fog sikerülni a kép

    Kitti - igen lehet kesztyűt használni (de vigyázni kell mert a kesztyű is koszolódik), vagy nedves törlőkendőt (törölgetni vele a kezet meg asztalt munka közben), vagy sűrűn kell kezet mosni, és vigyázni, hogy a munkafelület is mindig tiszta legyen ha "kényes" világos szinekkel dolgozunk

    remélem tudtam segíteni :o)

    VálaszTörlés
  24. Ja meg még azt szeretném kérdezi hogyha gyűrűt akarok csinálni akkor a gyurmát az alapon süssem vagy utána ragasszam rá?
    köszönöm előre is :DD!!

    VálaszTörlés
  25. Bocsi h megint írok ! de nem értem ! az első próbálkozásom sikerült azt körömlakkal csináltam azóta nem megy pedig frissen nyomtatom lézeres nyomtató..vártam 24 órásat is alig látszott..de miért?

    VálaszTörlés
  26. Semmi gond, csak kérdezz bátran :o)
    Szóval én a gyűrűket az alappal sütöttem, mer olyan alapot használtam amire nem lehetett később ragasztani, mert nem olyen lapos volt a teteje hanem a gyöngyözéshez való, de ha lapos a teteje szerintem utánna is ráragaszthatod.

    Nem tudom, mástól is hallottam, én még nem jártam igy, de van mégegy gyurmás bejegyzésem, ott egy videó található igaz angolul, de van hozzá egy rövid magyar leirás is, ot sütőpapírról nyomtatják át a képet, én az utóbbi időben azt a módszert használom, igaz kicsit macerás rányomtatni a képet, de az eredmény gyönyörű éles kép lesz, azt csak át kell kaparni a gyurmára, szépen rá ragad, és biztosan olyan lesz a kép mint amit láttál, mert egy az egyben átragad a gyurmára a festék. (csak nyomtatás előtt a nyomtatót át kell állitani vékonyabb papír nyomtatására)meg nem igazán tárolható a nyomtatott sütőpapir, mert bármi ha hozzáér szétmaszatólódik.

    remélem segitettem, ha valami továbbra sem érhető, akkor nyugodtan kérdezz :o)

    VálaszTörlés
  27. Sziasztok. Sütés után kell rárakni a képet, vagy sütés előtt?:D

    VálaszTörlés
  28. Megint ! :D Az lehetséges hogy a gyurma fajtája miatt nem marad rajta kép mert a FIMO-s on rajtamaradt tök szépen és egy elég régi nyomtatott kép de a FORMI fajtán meg megse látszik, aztán van CERNIt es gyurmám is azon megint látszik..mondjuk kár mert direkt ezért vettem őket..:(

    VálaszTörlés
  29. Lehet, nem nagyon kisérleteztem, őszintén Cernitet meg Formit még nem is használtam, nekem a Fimoval, Premoval, meg Beolinnal (ez egy szerbiai márka) működött. De megtörténhet, hogy a gyurma az oka, bár én először nemsüthető egyszerü gyerekgyurmán próbáltam, és azon is működött a sütőpapíros változat, csak azért csináltam, hogy lássam hogy működik, meg én most már csak azt használom, sütőpapírra nyomtatom a képet, aztán mindem oldószer használata nélkül csak rá teszem a gyurmára a képet, a hátoldalát pedig egy kanállall megkaparom, és a kép gyönyörűen átragad a gyurmára, ez kéne, hogy működjön a formival is szerintem, mert ragad annyira, hogy a festék ártagadjon rá. Próbáld ki ezt is hátha működik :o)

    VálaszTörlés
  30. Remélem működik körömlakklemosó nélkül is, mert félek hogy rácsöppen egy kicsi a gyurmára, úgy meg nem nagyon merem berakni a sütőbe..

    VálaszTörlés
  31. próbáld a sütőpapírost, úgy biztos sikerül, és nem kell hozzá körömlakklemosó

    VálaszTörlés
  32. Én még soha nem próbáltam a gyurmázást de annyi blogot olvasok hogy kipróbálom. Három kérdésem lenne nekünk a nyomtatónk fénymásol is viszont a nyomtató nem lézeres akkor is jó lesz rá a kép vagy próbáljam ki először sima gyerekgyurmán? A másik kérdés pedig az lenne, hogy a gyöngyözéshez használt gyűrű alap nálad nem szokott kellemetlen szagot ereszteni?(csak hogy tudjam mire számítsak) És a harmadik az lenne milyen vastagon kenjek rá körömlakkot?? Előre is köszönöm válaszod, Noémi

    VálaszTörlés
  33. A lényeg azon van, hogy a lézeres nyomtató nem festéket hanem port éget a papírra, és ezért tud a kép átragadni a gyurmára, mig a tintasugaras festéket használ, ami beleissza magát a papírba, és ez nem hiszem hogy működni fog, viszont ha a fénymásoló egyben van a nyomtatóval valószínű ugyan ezen az elven működik, próbáld ki, mert ez én sem tudom pontosan, és jelezd légyszi, hogy működött e.
    Már a gyurmának magában sütés közben fura szaga van, ez mellet nem tünt fel, hogy a gyűrűalapnak let volna szaga, de nem füstölt ami jó jel :o)
    Két- három rétegben kenhetsz rá lakkot.

    VálaszTörlés
  34. Énezt lehet feladom..sajnos sütőpapírt nem rakhatok a nyomtatóba a másikkal nem működik pedig 24 óránál vártam többet is :( azért köszönöm a sok választ é segítséget !

    VálaszTörlés
  35. Köszönöm válaszod kifogom próbálni és vissza fogok jelezni ígérem. :)

    VálaszTörlés
  36. Sajnálom Kitti, hogy nem sikerült, de szerintem ne add fel, lehet hogy az én leírásom nem pontos, bár én így csináltam azokat amik a képeken vannak, igaz azóta én is változattam a technikán, ha lesz egy kis időm csinálok egy videót, és megosztom, talán úgy tudok segíteni, mert én is tudom milyen az ha valami nem sikerül. :O)

    VálaszTörlés
  37. Jóhír :D sikerült kinyomtattam itthon és lefénymásoltattam anyukámmal a munkahelyén és azzal sikerült..talán más a festék vagy nem tudom pedig itthon is lézeres:DD most nagyon örülök és teljes egészében látszik :DD

    VálaszTörlés
  38. Én is nagyon örülök :o)))
    Azt nem tudom, hogy az otthoni lézeres nyomtatóddal készült képek mért nem sikerültek, de tényleg nagyon örülök annak hogy sikerült neked is :o)))

    VálaszTörlés
  39. Hello!
    Örülök, hogy megtaláltam ezt a kis leírást, eddig még nem is gondoltam ilyen technikára, de biztosan ki fogom próbálni:D
    Annyi kérdésem lenne, hogy milyen lakkot használsz? Én körömlakkot szoktam, de szerintem az nem a legjobb, meg az nem maszatolná el a mintát?
    előre köszi a választ^^

    VálaszTörlés
  40. Szia micu, a körömlakk sem maszatolja el a mintát, de én a Rayher Glanz-Lack-ot használom, szagtalan, és gyorsan szárad. :o)

    VálaszTörlés
  41. köszönöm, és ezt hobbiboltban be leeht szerezni? vagy netről? és mennyibe kerül?

    VálaszTörlés
  42. igen, hobbi boltban lehet venni, olyan 3-5 euro korul van az ara, de szerintem neten is lehet venni. Probalj meg rakeresni a Rayher oldalara a Googleban.

    VálaszTörlés
  43. lehet buta kérdés szégyellem is magam miata de most azt a képet kell rátenni a gyrumára amit lefénymásoltam vagy amit beraktam hog y fénymásolja, mert AMIT fénymásoltam nem ragadt rá pedig megvártam a huszonnégyórát és még egy halvány folt sem volt rajta.

    VálaszTörlés
  44. tegnap írtam, ugy látszik elfelejtettem elküldeni:) hoppá. szoval ,hogy a fénymásolt képet kell vagy mait fénymásolok rátenni a gyurmára, tudom elég idióta kérdés csak mert nekem nem sikerült mert nem lézeres a nyomtatónk de lefénymásoltam..és mégsem

    VálaszTörlés
  45. a fenymasolt kepet kell ratenni, valoszinu azert nem siekrult , mert nem lezeres a nyomtaod, probald meg a masik keppel amit a fenymasoloval csinaltal, es nem muszaj 24 orat varni, lehet ugy is hogy a kepet jol ranyomkodod kicsit megkaparod, hogy mindenhol hozzaerjen a gyurmahoz,teszel ra egy fempenz, biztos ott maradjon a papir, es beteszed sutni (persze ez utan mar nem lehet vele dolgozni, mert megkemenyedik) a kep at kell hogy suljon a gyurmara, ha lezeres nyomtatots, vagy fenymasolt kepet hasznaltal

    a fenti munkaim egy resze is igy keszult, de ekkor nagyon kell figyelni, hogy odaerjen mindenhol, mert hianyos lesz a kep ha nem, mint a feher fulinel, amin karikak vannak meglatszik, hogy hibas lett egy kicsit.

    remelem tudtam segiteni, es bocs, amiert nem valaszoltam azonnal :o)

    VálaszTörlés
  46. Óhh...Nagyon jó hogy rátaláltam a blogodra- régóra kerestem ennek a technikának a leírását...!:))
    Egy olyan kérdésem lenne hogy közvetlenül nyomtatás után kell a gyurmára simítani a képet vagy mindegy...? Ez azért fontos mert itthon sajnos nincs lézernyomtatóm:-/....

    VálaszTörlés
  47. Jaj de jó hogy feltetted!:) Régóta szeretném kipróbálni ezt a technikát...
    Egy kérdésem lenne: mégpedig hogy közvetlenül a nyomtatás után kell rátenni-e a gyurmára a lapot vagy mindegy?
    (Ez azért fontos mert otthon nincs lézernyomtatóm sajnos...:S)
    Köszi! (:
    Anna

    VálaszTörlés
  48. Jobb ha azonnal flehasználod a képet, de lehet később is, minél előbb annál élesebb lesz az átnyomat :o)

    VálaszTörlés
  49. Én is Beolinra próbáltam, sima nyomtatós papírra nyomtattam lézeressel a képet, de nem maradt rajta a gyurmán, próbáltam körömlakklemosóval és akkor se :( A sütőpapirt is próbáltam de bekapta a nyomtató kétszer is :S

    VálaszTörlés
  50. kkitti - Nem tudom mi lehet a gond, mert nálam működik.

    VálaszTörlés
  51. a még ki nem sütött gyurmára teszitek a papírt ugye?

    VálaszTörlés
  52. Ha szjnes képet akarok rátenni úgy is működik?

    VálaszTörlés
  53. Én még nem próbáltam, de elméletileg, ha lézeres nyomtatóval nyomtatod, vagy fénymásolod működnie kellene.

    VálaszTörlés
  54. Ha szöveget szeretnék, akkor a tükörképét kell kinyomtatnom?:)

    VálaszTörlés
  55. Szia! Az lenne a kérdésem, hogy a saját kézzel rajzolt mintát hogyan lehet átnyomtatni a gyurmára? valami speciális tollal, ceruzával lehet rajzolni? mert gépen ugye nem tudom megrajzolni csak kézzel :)

    VálaszTörlés
  56. Szia, grafit vagy színesceruzával rajzolj, azt szépen át lehet vinni a gyurmára. (a kor alakú fehérfüli amin színes karikák vannak hasonlóan készült, vagyis kinyomtattam a köröket, és színesceruzával kifestettem, a fákat viszont gpen rajzoltam :o)

    VálaszTörlés

Összes oldalmegjelenítés